Halüsinasyon Nedir ve Neden Olur? Halüsinasyon Hakkında Detaylı Bilgi

Halüsinasyon ne demektir? Halüsinasyon hastalığının sebebi nedir? Neden halüsinasyonlar görürüz? İşte Halüsinasyon ile ilgili kısaca bilgi…

Halüsinasyon gerçekte var olmayan bir şeyin var olduğunu sanmak ve onu gerçekmiş gibi algılamaktır.

Genellikle sinirsel hastalıklar ve ruhsal bozuklukların etkisiyle ve bunların bir belirtisi olarak halüsinasyon görülmektedir.

Hastanın etrafında gerçek bir canlı varlık veya cansız varlık yoktur ama hasta sahip olduğu 5 duyu organıyla bu canlı varlık veya cansız varlığı kendi kafasında gerçek olarak algılar.

Belki kırk yılda bir olması çok önemli değil ama düzenli olarak sık sık halüsinasyon görmek hastanın hem sosyal yaşamını sekteye uğratır hem de psikolojik olarak kişiyi çökertebilir.

Çok nadir de olsa bazen insanların duyu organlarının hasar görmesi neticesinde bir yan etki olarak halüsinasyon görme durumu yaşanabiliyor.

Hatta migren bile bazen buna yol açabiliyor. Kronik ve şiddetli baş ağrılarıyla kendini gösteren migren hastalığı çoğu zaman ağrı kesicilerle durdurulmaya çalışılır fakat bir süre sonra ağrı kesicilere vücut alışacağı için işe yaramamaya başlar. Böylece hasta çok fazla baş ağrısı çektiği için etrafında farklı biçimlerde parlaklıklar yada ışık kümeleri görebilir. Her ne kadar bu bir halüsinasyon olarak bilinse de, aslında hasta çok fazla başı ağrıdığı için bu görüntüleri gördüğünün ve bunların gerçek olmadığının farkındadır. Dolayısıyla tanımı itibariyle buna halüsinasyon demek yanlıştır.

Çünkü halüsinasyonda hasta gördüğü görüntünün, işittiği sesin yada aldığı kokunun gerçek olduğundan yüzde yüz emindir ve aksine onu inandıramazsınız. Çünkü tüm gerçeklik kavramı yıkılmıştır.

Buraya kadar anlattığım şeyler fiziksel halüsinasyonlardır. Bunun bir de ruhsal olanı vardır. Ruhsal halüsinasyonda ise hasta kişi başka kişilerin aklını okuyabildiğine inanmaktadır, hatta düşündüğü yani aklından geçen şeyleri aslında yüksek sesle söylediğine inanmaktadır yada başka kişilerin hastanın kafasına bazı fikirleri zorla sokmak istediğine inanmaktadır.

Bunların dışında bir de  yalancı halüsinasyonlar yani halüsinasyon olarak kabul edilmeyen durumlar vardır. Mesela yaşlıların uyuma vaktinde veya uyanır uyanmaz gördüğünü sandığı gerçek olmayan şeyler veya gençlerin çok fazla stres, yorgunluk, uykusuzluk veya heyecandan dolayı eşyaların üzerinde parlaklıklar, renkler veya geometrik şekiller görebilir. Bunlar halüsinasyon olarak sayılmazlar.

Halüsinasyonun nedenleri arasında şizofreni hastalığı, psikoz hastalığı, tifo hastalığı, menenjit hastalığı ve uyuşturucu kullanmak gibi şeyleri de sayabiliriz.