Modern Çağın Modern Hastalığı DEPRESYON

depresyon

Giderek gelişen günümüz teknolojisi ile kuşkusuz modern bir çağ yaşamaktayız. Bu modern çağın bir de modern yeni bir hastalığı var. Modern Çağın Modern Hastalığı DEPRESYON.

Bu hastalığı yeni olarak adlandırmak çokta doğru olmaz, zira sürekli hayatımızda vardı. Sadece modernleşme ile beraber son günlerde daha fazla gün yüzüne çıkan bir kavram. Modern çağın modern hastalığı: Depresyon!
Aslında depresyonu bir hastalık adlandırmamalıyız. Depresyon psikolojik bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığın sebebi duygularımızdır. Ve bütün duygular bilişler ve kanaatler ile yaratılır. Biliş, olaylara bakış açınız, algılarınız ise zihinsel tutumlarınız ve inançlarınız demektir. Yani özetle depresyon sizin kendi zihninizde yarattığınız bunalım halidir. Bunun ilk nedeni olaylar ile ilgili kanaatleriniz ve bu kanaatlerinizin neden olduğu duygularınızdır.

Günümüzde depresyonla savaşmanın bilinen en iyi tekniği ilaç tedavisidir. Depresyon sonucunda beynimizdeki bazı hormonların arttığı ve azaldığı gözlemlenmiştir. İlaçlar vasıtası ile bu hormonlarda bazı değişimler yapılabilir ve bu depresyonu atlatmamıza yardımcı olabilir. İlaç tedavisinde iyileşme, içinde bulunduğunuz depresyonun derecesi ve tedaviyi sosyal yaşantınızla desteklememize göre değişebilir. Bir de bilhassa çoğu hastalığa iyi gelen bir diğer teknik üzerinde durulmaktadır: Bilişsel Terapi. Depresyon zihinsel ve psikolojik bir rahatsızlık olduğu için, bu durumu yalnız yine kendi zihin ve bilişinizde çözebilirsiniz.

Depresyonun ana sebebinin zihnimizde yarattığımız olumsuz düşünmeler olduğunu düşünecek olursak yine depresyonu atlatmanın en basit ve en kolay yolu onu kendi zihnimizde yenmek olacaktır. Buda bilişsel terapi ile mümkündür. Olumsuz düşünceler.. Olumsuz kanaatler.. Olumsuz duygular.. Ve sonunda Depresyon.. Depresyonun aşamalarını bu şekilde sıralayabiliriz. O zaman işe problemin kökünden başlamamız gerekir. Yani olumsuz duygu ve düşünceler.. Depresyonu yalnız ona neden olan olumsuz duygu ve düşünceleri yok ederek yenebilirsiniz. İlk iş olarak zihninizdeki olumsuz duygu kalıplarını yıkmalısınız.

Bir konu ya da herhangi bir şey ile ilgili kanaatleriniz o konu ile ilgili duygunuzu yansıtır. Mesela işe yaramayan biri olduğunuzu düşünürseniz, bu kanaat size gereksiz ve boş bir insan olduğunuz duygusunu aşılar. Bu yüzden depresyonu kontrol etmek sizin elinizdedir. İlk olarak olumsuz duygu ve düşüncelerinizi belirleyin, sonra sizi bu duyguya iten olumsuz kanaatleri. Olumsuz birtakım kanaatleri düzelttiğiniz ve aklınızdan attığınız zaman emin olun daha iyi hissetmeye başlayacaksınız.

Olumsuz duygularınızdan kurtulmak, kendinizi depresyondan kurtarmanın ilk adımı olacaktır. Bu biçimdeki birçok hafif depresif halleri kendi başınıza aşabilirsiniz. Daha ağır durumlarda ise mutlaka bir uzmana danışmanız faydalı olacaktır. Unutmayın, ilk olarak hayatınızdan sizi olumsuz etkileyen duyguyu, düşünceyi, olayları ve varsa kişileri atarak kendinizi daha mutlu hissedebilirsiniz. Sağlıklı kalın….

Çayyolu Psikolog