Panik Atak İçin Hangi Bölüme (Doktora) Gidilmeli?

Panik

Ruhsal sorunlara yaşadığımız dönem içerisinde yakalanmak çok kolaydır. Bunun nedeni bireysel alanda ayrılan zamanın çok kısıtlı olması, var olan zamanın da telefon ya da internet gibi oyalayıcı şeylerle geçmesidir.  Birçok kişi günde uzun saatler iş hayatında zaman geçirdikten sonra kendine zaman kaldığında bunu verimli değerlendirmez, zaten değerlendirmesi için de kısıtlı zaman olduğu için bunu yoğun şekilde yapılması gerekenleri yapmakla geçirir. Bunun dışında kontrol dışında yaşanan olayların etkisinde kalmak, gelecek kaygısı, geçinme endişesi, çocuklu ailelerde daha farklı endişeler görülebilmekte ve ruhsal sorunlara neden olabilmektedir.

Panik atak hastalığı özellikle şiddetli travma geçiren kişilerde yaygın görülen bir durumdur ve gereksiz derecede endişe ve zarar görme korkusu içerir. Hasta, yaşanan kötü olayın yeniden oluşmasından korkar ve bunu tetikleyen durumları hissettiğinde paniğe kapılır.

Panik Atak Hastaları Hangi Doktordan Randevu Almalı

Panik atak belirtileri olduğunu düşünüyorsanız, sizi rahatsız eden duygu ve düşünceler varsa bu durumda hastanelerin psikiyatri ya da psikoloji bölümlerine başvuru yapmanız gerekir. Telefonla ya da internetten başvurular yapılabilmektedir. Randevu alındıktan sonra muayene ve duruma göre de tedavi yöntemleri başlar.

Panik Atak Belirtileri

Panik atak belirtileri farklı şekillerde kendini gösterebilir. Bunlardan en önemlisi kalpte çarpıntı ve nefes almada zorluk hissidir. Bazı kişiler hatta kalpte sorun olmasından şüphe ederek kardiyologlara bile gitmektedir.  Ancak kalp rahatsızlığı görülmez. Zaten kendi kendilerine şaşırmalarının nedeni de budur.

Panik atak olan kişide tehlike anı yapay şekilde bir kere daha yaşandığından fiziksel olarak bazı belirtiler görülmektedir. Ancak bunu korku le aynı değildir. Korkuda bir an için belirli bir etkene bağlı bir panik hali vardır. Panik atak ise devam eden gereksiz endişe halidir. Yani ortada bir neden olmadığı halde endişeye kapılmak söz konusudur. Tedavi edilmesi gereken bu durum için psikiyatri merkezlerine başvurulabilir. Ayrıca psikologlarda da bu soruna konuşarak tedavi için çözümler geliştirilebilmektedir.

Panik Atak İçin Müdahale Yöntemleri

Panik atak tedavisi için en yaygın kullanılan yöntemlerden biri ilaç tedavisidir. Bunun için hekimden onaylı reçete almak gerekir. Psikiyatristler kategorisinde verilen bu ilaçlar sizin üzüntü ve endişe veren bölümlerinizi baskılama amacındadır.  İlaç içerisinde bulunan özel şekilde hazırlanan bu ilaçlar doğru kullanıldığında etkili sonuç verebilir. Bu noktada psikologların öncelikli olarak tercih edilmesi gerektiğini eklemek gerekiyor. Bunun nedeni, psikiyatri ilaçlarında baskılama yapan bölümün diğer yandan zarar verebilmesidir.

Çok ağır vakalarda ilaç kullanmak zorunlu olabilir, ancak panik atak sorununda öncelikli olarak psikoloğa başvuru yapmanız tavsiye edilir. Konuşarak sorunu kendinizin fark edip çözebileceğiniz duruma getirmek çok daha alıcı ve zararsız bir yoldur. Hatta uzun vadede bu durum size yeni kapılar da açabilir.